لبیک فرمانده

لبیک فرمانده
سید علی جان مافرزندانت آماده ی جهادیم!
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
ایران به عنوان یک قطب قدرتمند نظامی در منطقه می‌تواند ناو هواپیمابر بسازد و این مهم دور از دسترس نیست.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ؛ ناو هواپیمابر (Aircraft Carrier) شناوری جنگی و بسیار بزرگ است که جهت حمل هواپیما به صورت تخصصی استفاده می‌شود و وظیفه اصلی آن حمایت هوایی از کشورهایی است که با ساخت این قبیل شناورهای عظیم جنگی به دنبال تأمین منافع خود هستند.



  
کشورهای دارنده ناوهواپیمابر

بر اساس آمار گلوبال فایرپاور، کشورهای آمریکا با ۱۰، ایتالیا و هند با ۲، برزیل، انگلستان، تایلند، اسپانیا، روسیه و ژاپن با یک ناو هواپیمابر در سال ۲۰۱۴ بر‌ترین کشورهای این حوزه هستند.



به گزارش  سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از واشنگتن تایمز؛  مسئولان آمریکایی مدعی شده‌اند که ایران درحال ساخت یک نمونه کپی از یک ناو هواپیمابر است.



برپایه این گزارش، این مسئولان آمریکایی در واشنگتن در زمینه اینکه این ناو، یک کشتی جنگی واقعی باشد یا ایران توانایی ساخت یک ناو هواپیمابر را داشته باشد، ابراز شک و تردید کردند. این مقامات ادعا می‌کنند که نمونه المثنی این ناو در خلیج فارس و نزدیکی بندرعباس در حال ساخت است.

دریادار فدوی: آمریکا در خصوص ماکت ناوهواپیمابری که ما می‌سازیم بسیار عوامانه تحلیل کرده‌اند

دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ساخت نمونه‌ای از ناو هواپیمابر آمریکایی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها خیلی از مسائل را نمی‌دانند و مراکز تحقیقاتی آن‌ها هم در خصوص ماکت ناوهواپیمابری که ما می‌سازیم بسیار عوامانه تحلیل کرده‌اند. اما سال‌های طولانی است که ما ناوشکن‌ها، رزم‌ناوها و فریگت‌های آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق کرده و حتی با انواع اقدامات عملیاتی ظرف 50 ثانیه، مدل شناور آنها را غرق کرده‌ایم. 

وی افزود: تأمین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد بر عهده هواپیماهای موجود روی ناوهایشان است لذا طبیعی است که ما می‌‌‌خواهیم این ناوها را غرق کنیم.


دریادار غلامزاده:  توانمندی نداجا در ساخت انواع شناورها و ناو هواپیمابر 

 امیر دریادار علی غلامزاده رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش  در حاشیه مراسم رونمایی از تجهیزات نداجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: : نداجا توانمندی خود را در ساخت انواع شناورهای زیرسطحی، ناو موشک‌انداز، ناوهای پیکان، جماران (موج 1 تا 5) نشان داده و برخی ساخته شده و برخی نیز در دست ساخت هستند و برای نداجا ناو هواپیمابر و ساخت هر نوع ناو دیگری که مد نظر مسئولین باشد را قادر هستیم که انجام داده و بسازیم.



دریادار خادم بیغم: جمهوری اسلامی فعلاً نیازی به ناوهواپیمابر ندارد

امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم  در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره توانمندی ایران در ساخت ناو هواپیمابر اظهار داشت: چرا فکر می‌کنید که ما نیاز به ناو هواپیمابر داریم و قصد ساخت آن را داریم؟ ما متناسب با سیاست دفاعی کشور گام بر می‌داریم و سیاست دفاعی نیروهای مسلح مبتنی بر بازدارندگی است. یعنی دشمن را طوری جای خود بنشاند که به خود اجازه حمله را ندهد و این سیاست ماست و باید نیروهای مسلح بسیار قوی داشته باشیم تا بتوانیم این دکترین را اجرا کنیم. 

وی افزود: نیاز نیست که امکاناتی را درست کنیم که برای مناطق دوردست و در یک حجم وسیع برای این کار  یک نیروی انسانی گسترده نیاز باشد. همان‌طور که آمریکایی‌ها از آن استفاده می‌کنند و نتایج فاجعه‌بار آن را می‌بینیم؛ اگر نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه نباشند، امنیت بهتر برقرار می‌شود و امنیت می‌تواند از سوی کشورهای منطقه تأمین شود .

 
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امنیت خود را تأمین کرده و قصد تهاجم ندارد و منافع خود را در آب‌های سرزمینی کشورهای دیگر دنبال نمی‌کند، لذا نیازی به ناو هواپیمابر ندارد و سرمایه‌اش را روی تجهیزاتی می‌گذارد که متناسب با تفکر دفاعی خود و متناسب با بازدارندگی است و ساخت ناو هواپیمابر در دکترین جمهوری اسلامی نقشی ندارد.  

نظر امیر دریادار سیاری چیست؟
 27 مرداد 93/  تصمیم ساخت ناو هواپیمابر با بزرگان کشور خواهد بود

امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره پروسه ساخت ناو هواپیمابر و پاسخ به اینکه آیا ایران به عنوان کشوری صاحب سبک در دنیا این ناو را خواهد ساخت، اظهار داشت: قدرت دریایی مؤلفه مهم قدرت نظامی و حضور در آب‌های آزاد و حفظ امنیت و آرامش در دریا از جمله این مؤلفه‌هاست که باید داشته باشیم.  
 
وی افزود: برای این موضوع ما نیاز به تجهیزات مختلفی مانند ناوهای هواپیمابر، ناوشکن‌ها و دیگر توانمندی‌هایی داریم که این قدرت را تقویت می‌کنند. 

 امیرسیاری تصریح کرد: اکنون توانمندی ساخت ناو هواپیمابر را داریم اما تصمیم آن با بزرگان کشور خواهد بود.  

2 آذر 93: توانمندی ساخت ناوهواپیمابر را داریم
امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در راستای مراسم تجلیل از پیشکسوتان و کارکنان این نیرو که در سالن دریای نور برگزار شد  در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره ساخت ناوهواپیمابر و به کارگیری آن در دریاها گفت: توانمندی ساخت ناو هواپیمابر وجود دارد و جوانان این مرز و بوم این پتانسیل را دارند ولی نیاز و دستور ساخت باید صادر شود و قطعاً در آب های آزاد دنیا نیاز به ناوشکن وجود دارد و بحث ساخت ناوهای بزرگ‌تر مطرح است. 



با توجه به نکات فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران؛

اولاً: ایران پتانسیل ساخت هر نوع شناور از جمله ناوشکن، زیر دریایی و ناوهواپیمابر را دارد و محدودیتی در پروسه ساخت آن ندارد.

ثانیاً: ایران نیازی به ساخت ناوهواپیمابر ندارد، زیرا قصد کشورگشایی ندارد و دکترین نظامی کشورمان دفاعی است.


ثالثاً: 
جمهوری اسلامی ایران امنیت خود را تأمین کرده و قصد تهاجم ندارد و منافع خود را در آب‌های سرزمینی کشورهای دیگر دنبال نمی‌کند، لذا نیازی به ناو هواپیمابر ندارد و سرمایه‌اش را روی تجهیزاتی می‌گذارد که متناسب با تفکر دفاعی خود و متناسب با بازدارندگی است و ساخت ناو هواپیمابر در دکترین جمهوری اسلامی، فعلاً نقشی ندارد.  


اما یک نکته مفتوح و مطرح شده باقی می‌ماند که ساخت ناوهواپیمابر باید در دستور کار قرار گیرد و در صورت ساخت این ناو می‌توان قدرت جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش در "خلیج فارس" و "دریای ایرانیان" نشان داد.

گزارش از محمد زرچینی                                                                                            منبع:yjc.ir

نظرات  (۱)

سلام. خیلی خوب بود یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی